ورود اعضا

نام کاربری :
رمز عبور :
ثبت نام عضو جدید
فراموشي رمز عبور

درباره ما

دسته بندی

آرشيو مطالب

آمار وبلاگ

» آنلاین : 1
» بازدید امروز : 2
» بازدید دیروز : 13
» بازدید هفته گذشته : 55
» بازدید ماه گذشته : 161
» بازدید سال گذشته : 2627
» کل بازدید : 9029
» کل مطالب : 10
» نظرات : 1
» رنک گوگل :

ابر برچسب ها

وقایع اتفاقیه

درباره : بازدید: 178


 

به نام خدا

(به روز شد)

   سلام دوستان عزیز... .

   دوستان به هیچ عنوان مسیر خروج دود را مسدود یا صعب العبور نکنید مخصوصا با انواع سر اگزوزهای الکی اسپرت...:

   این عمل باعث بازگشت دود (حتی به میزان جزئی) به موتور و کارکرد نامناسب آن و افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب می شود... .

 

افزایش اعتبار نیسان پاترول

   استاد زمانی هم یک پاترول چهار درب چهار سیلندر خریدند...:

 

   مشغول انجام کارهای شیشه برقی هم هستم...:

   به امید خدا کارهایش که تمام شد یک گزارش مفصل تقدیم حضور شما عزیزان خواهم کرد... .

   دو نفر از دوستان خواسته اند که از سفرم گزارش و عکس تهیه کنم و در وبلاگ قرار بدهم... .

   در اهر و ورزقان مجالی برای عکاسی و فیلمبرداری نداشتم اما ۱۴ روزی را که در بیمارستان پورسینای رشت بودم تعداد کمی عکس و فیلم گرفتم... .

   جریانات زیادی اتفاق افتاد... در کل نتیجه رضایت بخش بود اما اتفاقات ناخوشایندی هم رخ داد که باعث شد مشکلاتی برایم پیش بیاید مشکلاتی که باعث شد حسابی خسته و کوفته و له و لورده بشوم... .

   دیشب در مطلب "بازگشت آقا گرگه" یک نیمچه گزارشی نوشته بودم که گمانم تعدادی از دوستان هم خوانده باشند اما امروز پشیمان شدم و گزارش را به قولی کلا سانسور کردم چون گلایه آمیز بود و امروز که حالم بهتر شد بیخیالش شدم... .

   برویم سراغ اصل مطلب...:

   ساخت کویل اسپیسر (coil spacer) در تعمیرگاه جنرال برای افزایش ارتفاع خودروهای دارای فنر لول...:

 

   هزینه ی هر کویل اسپیسر برای پاژن V6 پنجاه هزار تومان شد... .

   علی آقای طحانی هم امشب مجددا آمده بودند تبریز برای فروش تویوتا فرماندهی دیزل...:

   قیمتش را ۱۲ میلیون تومان تعیین کرده اند... .

  

   دوست عزیزم آقای عباس زاده از بندرعباس بزرگواری و محبت نموده و یک دفترچه ی راهنمای کاربران نیسان پاترول برایم فرستادند...:

   وجه تمایز این دفترچه اصل بودن آن است و به زبان انگلیسی نوشته شده همینجا از محبت این دوست عزیزم از صمیم قلب تشکر می کنم... .

   انشاالله شنبه قرار است بروم تعمیرگاه جنرال برای نصب شیشه های برقی... .

با تشکر - فرشید نیکپوری


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

پرسش و تبادل نظر

درباره : بازدید: 259


 

به نام خدا

(به روز شد - ۵)

    سلام دوستان عزیز... .

   آقا ارشیای عزیز نوشته اند که...:

   سلامی مخصوص خدمت جناب نیکپوری
از مطالب شما بسیار استفاده میکنیم
1سوال دارم از شما
من در فکر تعویض دلکو ماشینم (پاترول 6 سیلندر) هستم
با یکی از دوستان صحبت کردم گفتند که دلکو ماشین های آمریکایی مثل نوا رو با تغییراتی به ژاترول میخورانند
به نظر شما استفاده از دلکو یکژارچه آمریکایی با تغییرات دستی
مناسب هست یا نه؟
با توجه به اینکه دلکو های ژاترولی موجود در بازار بسیار بی کیفیت می باشد

   سلام جناب ارشیای عزیز... مخلصیم قربان... .

   دلکوی خودروهای آمریکایی را دیده ام که روی تویوتاهای دو اف می بندند البته به قول شما با اندکی تغییرات... .

   من روی پاترول شش سیلندر تا به حال ندیده ام... اجازه بدهید شنبه از جناب استاد زمانی بپرسم و برایتان بنویسم... .

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   با سلام خدمت دوستان و با کسب اجازه از فرشید خان . این پروزه ی هوا کش اسپورت واسه من یه عقده شده بود چرا که هر چی با استاد زمانی تماس گرفتم و لابی کردم و قربان صدقه ش رفتیم برامون درستش نکرد من هم با کمک گرفتن از وبلاگ فرشید خان دست به کار شدم و همانطور که ایشان گفته بودند هوا کش را با کمک دوستم که تراشکار است درست کردیم . اما عرض کنم که در شتاب گرفتن ماشین به نظر من حداکثر تا 15% مفید بود و لی اثر بیشتر این هواکش در سر بالایی ها برایم مشهود شد چرا که احساس میکنم نیاز به دنده معکوس کمتر است . در نهایت دوباره از راهنمایی های فرشید خان ممنونم زیرا هرچند به نوعی امتیاز هواکش اسپرت متعلق به ایشان است با روی گشاده مارا راهنمایی کردند.

   مخلص جناب اسعد خان هم هستیم... تازه دیروز برایتان فیلتر هوای اسپرت خریده بودند... البته حق دارید خیلی طول کشید و من هم از محضر شما دوست عزیزم شرمنده شدم به امید خدا فرصتی پیش بیاید تا بتوانیم جبران کنیم... .

   آقا مبارکها باشد انشاالله حالش را ببرید... هدف من فقط و فقط افزایش اعتبار و ارزش نیسان پاترول و لذت بردن شما عزیزان از این خودروی فوق العاده است... .

   با سلام فرشید خان بی ادبی نشه ولی من اون هواکش اسپورت استاد رو بازم می خوام چون می تونم اون رو برای ماشین پسر عموم نصب کنم استاد رو از تکمیل کردنش منصرف نکنید تا انشاالله برام ارسالش کنه . ودر اخر یک سوال دارم اونم اینکه شما از چه لوله ای برای وصل کردن هواکش روی کاربراتور به ورتکسی استفاده کرده اید؟

   سلام آقا اسعد... بزرگوارید قربان... نه بابا من چیزی به استاد نگفتم چشم پیگیری می کنم بفرستند انشاااااالله!... .

   همانطور که در مطالب قبلی نوشته بودم برای ایجاد ارتباط بین لوله ی ورتکسی و لوله ی قوطی هوا از قسمتی از لوله هوای پلاستیکی نیسان پاترول شش سیلندر استفاده کردیم... قسمت چین دار یا خرطومی مانندش... .

   علی آقای طحانی عزیز نوشته اند که...:

   پاترول رو خیلی راحت میشه فنر لول کرد
ما تمام قطعات فنر لول رو از دفیرانسیل نیسان سافاری باز میکنیم میبنیدم روی پاترول به جای فنر شمش

   علی آقا لطفا زمان و هزینه را هم بفرمایید... .

   دقیق نمیدونم ولی هزینه اش حدود 1 میل تومان و زمانش هم بستگی به مکانیکتون داره

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   با سلام خدمت اقا فرشید با اجازه تون مطلبی در مورد سرویس کردن کاربراتور بگم .
امروز من کاربراتور ماشینم رو پیش یک مکانیک با تجربه پایین اوردم و ایشون کل وسایل و لوازمش رو بیرون اورده و با یک اسپری مخصوص شستشو داده و بعد انرا تمییز کرده و نهایتا کاربراتور را بست و تنظیم کرد که واقعا در نرم کار کردن موتور و کاهش صدای موتور و کاهش لرزش موتور موثر بود . به دوستان توصیه میکنم که در صورت امکان کاربراتور ماشینشان را سرویس کنند تا نتایج مثبت انرا ببینند..

   بله کاملا حق با آقا آقا اسعد است... همچنین می شود هر از گاهی با اسپری شوینده ی کاربراتور نیز بدون باز کردن کاربراتور آن را شست... .

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

با سلام یک سوال در مورد کویل اسپیسر داشتم . ایا ممکنه کویل اسپسر رو برای پاترول نصب کرد ؟ و تاثیری روی نرمیت داره؟ با نصب کویل اسپیسر فنرها حذف می شن یا نه؟

   اسعد خان کویل اسپیسر برای افزایش ارتفاع فنر لول است نه فنر شمش و وقتی هم که خودرو سنگین باشد و فنرهای لول فشرده شوند تاثیر چندانی در افزایش ارتفاع نخواهد داشت... .

   اگر فنرهای شمش پاترول را حذف کنید و فنر لول طراحی و نصب کنید می توانید از کویل اسپیسر هم استفاده کنید... .

   هرچند فنر لول خودش به اندازه ی کافی نرم است اما احتمالا نصب کویل اسپیسر به دلیل جذب ضربات وارده بر فنر باید تا حدودی باعث افزایش نرمیت شود... به هر حال مطمئن نیستم... .

   اسعد خان عزیز نوشته اند که...:

   ...یک سوال در مورد فنر های پاترول داشتم اونم اینه که ایا فنرهای فابریک کارخانه شمش هستند یا پارابولیک؟ ماشین من کمی بیش از حد تو چاله ها ودست انداز ها سفت و سخته کمک فنر های جلو رو عوض کردم ( البته کمک فنر عادی گذاشتم )کمی نرم شده می خوام کمک فنر های عقب رو گازی بذارم ایا در تعادل ماشین تاثیر منفی نداره؟در ضمن فنر های جلو ماشین هر طرف 5عدد و عقب هر طرف 8 عدد هستند ایا با برداشتن یک فنر از هر طرف ماشین نرم میشه؟یا همان کمک فنر گازی سه جداره جواب میده؟

   اسعد خان فنرهای فابریک شمش معمولی هستند و تنها راه رسیدن به نرمیت سیستم تعلیق در نیسان پاترول دو درب به شرح زیر است...:

   فنر شمش معمولی از نوع مرغوب... کمک فنر گازی سه جداره... کیت افزایش ارتفاع ۵ سانتیمتری... .

   فنرهای شمش پارابولیک جدید کیفیت جالبی ندارند... اگر قدیمی و سالمش را پیدا کنید خوب است... یکی دو نفری هم فنر لول یا به قولی بوژین نصب کرده اند که از نتیجه ی کارشان بی اطلاع هستم... .

   آقا اسعد عزیز مجددا نوشته اند که...:

   ...این مدت که شما نبودید بنده یک دستکاری حسابی در سیستم تعلیق ماشینم انجام دادم و به شرح زیر است:
1- بادگیری و افزایش ارتفاع 4 سانتی فنرها
2- نصب کمک فنر های گازی سه جداره امریکایی
3- تعویض کلیه ی قامه ها و بوش های فنرها
با انجام این کارها تا حدودی ماشین نرم شد اما نه زیاد چرا که طبق گفته ها می بایست کمک فنر گازی بسیار موثر می بود که این طوری نشد دلیلش را هم نمی دانم ولی دوستان اگه نظری دارند بفرمایند . با تشکر

   از محبت شما ممنونم اسعد خان... افزایش ارتفاع از طریق بادگیری فنر شمش موجب خشکتر شدن فنر می شود احتمالا به همین دلیل است که شما چندان متوجه عملکرد کمک فنرهای گازی نشده اید چون فنرها نسبت به قبل خشک تر شده اند... .

   من کمک فنرهای گازی را بدون بادگیری فنرها نصب کرده بودم و متوجه تغییر نهایت ۲۰ درصدی بودم اما همانطور که قبلا نوشتم اصل نرمیت زمانی حاصل شد که کیت افزایش ارتفاع نصب کردم... ویل اسپیسر هم همراهش نصب کنید بهتر است... .

   از تجارب سفر به شمال اینکه...:

   در هوای مرطوب شتاب خیلی بهتر می شود... لذا به فکرم زده یک سیستم تزریق بخار طراحی کنم... .

   تنظیم موتور خودروهای سمت رشت و لنگرورد اصلا خوب نیست و شتاب جالبی ندارند و با مینی پاترول می شود حسابی تاخت و تاز کرد... .

   استفاده از مکمل بنزین در شمال کشور تاثیر بسیار خوبی روی موتور دارد... .

 

با تشکر فرشید نیکپوری

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

آزمایش تاثیر تثبیت کننده ولتاژ RAIZIN volt stabilizer روی کولر مینی پاترول

درباره : بازدید: 210


 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   امروز یکی از دوستان تماس گرفته و گفتند که بعد از نصب دستگاه تثبیت کننده ی ولتاژ RAIZIN باز هم موقع کولر گرفتن با افت شدید ولتاژ مواجه اند... .

   برخی علل مانند خرابی دینام، کهنگی باتری یا عدم شارژ کافی خازنهای دستگاه را بررسی کردیم... .

   فکر کردم بهترین کمک برای این دوست عزیز تهیه ی یک فیلم از کارکرد تثبیت کننده ی ولتاژ نصب شده روی آقا گرگه است تا حداقل از شک و تردید عدم عملکرد درست دستگاه خارج شوند...:

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید

حجم فیلم ۱۰ مگابایت و نوع فیلم mp4 می باشد

   همانطوری که در فیلم مشاهده می فرمایید ولتاژ باتری روی ۱۴.۳ ثابت است که بعد از روشن شدن کولر ۰.۲ ولت کاهش یافته به ۱۴.۱ می رسد البته موقع تست موتور را تازه روشن کرده بودم و بعد از گرم شدن موتور و در دورهای بالا این کاهش ناچیزتر هم می شود... .

   همچنین یکی از دوستان از طریق یاهو پیام فرستاده بودند که مینی پاترولی را دیده اند که تمامی دستگاه های نصب شده روی آقا گرگه رویش نصب بوده اما هیچ تغییری در کیفیت کارکرد موتور رخ نداده بوده... خدمت این دوست عزیز عارضم که مطمئنا یک جای کار ایراد داشته است... .

   به امید خدا به زودی یک فیلم هم از نحوه ی عملکرد پاترولم در حال حرکت تقدیم حضور شما عزیزان و بزرگواران خواهم نمود... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

وایر فابریک نیسان پاترول

درباره : بازدید: 350


 

به نام خدا

(به روز شد - ۳)

   سلام دوستان عزیز... .

   اگر یادتان باشد مدتی قبل جناب استاد زمانی یک دست وایر فابریک نیسان پاترول چهار سیلندر به من دادند که همینطوری نگهشان داشته بودم تا اینکه دیشب به سرم زد نصبشان کنم و یک صفایی به آقا گرگه بدهم... .

   شنیده بودم که برخی دوستان برای خودروهایشان از وایرهای اسپرت استفاده می کنند ولی با جستوجوی مختصری که در اینترنت انجام دادم متوجه شدم وایر اسپرت برای مینی پاترول به این آسانی ها یافت نمی شود لذا خودم دست به کار شدم تا وایرهای فابریک ژاپنی را بهینه سازی کرده و تا حدودی به وایرهای اسپرت تبدیل کنم... .

   تفاوت وایر اسپرت با معمولی این است که وایر اسپرت کمی ضخیم تر است و جریان بیشتری را با مقاومت کمتر از خود عبور می دهد همچنین وایرهای اسپرت عایق بندی الکتریکی و حرارتی بهتری دارند... .

   عایق الکتریکی بهتر باعث کاهش نویز وایرها و عایق حرارتی بهتر باعث کاهش مقاومت وایر در برابر عبور جریان می شود... .

   همانطور که می دانیم گرم کردن یک رسانا موجب افزایش حرکت اتمهای آن می شود... تحرک بیشتر اتمها موجب دشواری عبور الکترون از میان آنها شده و رسانایی کاهش و مقاومت افزایش می یابد... .

   برای بهینه سازی وایرها از نوار ابریشمی نسوز که عایق گرما است و شیرینگ حرارتی (وارنیش) که عایق الکتریکی است استفاده کردم...:

   خط آبی وسط نوار ابریشمی کمک می کند تا نوار را منظم تر دور وایر بپیچیم... .

   شیرینگ حرارتی را با شعله ی اجاق گاز نصب کردم... .

   تنها موردی که الآن هست این است که وایر رابط کویل و دلکو را ندارم...!

   امروز که استاد زمانی را پیدا نکردم... شنبه می روم تعمیرگاه اگر وایر مربوطه را پیدا کردیم که فبه المراد اما اگر پیدا نکردیم می روم از بازار وایر مرغوب می خرم و وایر رابط کول - دلکو را می سازم... .

   اما نتیجه... احساس کردم موتور بعد از رهایی از وایرهای تقلبی معروف به آمریکایی و نصب وایرهای فابریک نرمتر کار کرد... با خودم فکر کردم شاید این احساس حاصل مثبت اندیشی و تلقین باشد اما هم استاد زمانی و هم استاد عبدالله پور و هم دوست بسیار خوبم آقا جواد تاکید داشتند که این وایرها خیلی عالی هستند... پس با خودم فکر کردم که نباید تلقین باشد... دیگر الله اعلم...!

   اما دو نکته هم فکرم را مشغول کرده... یکی اینکه هنوز وایر رابط کویل - دلکو را عوض نکرده ام... یکی هم اینکه قبلا که با رادیوی روشن وارد پارکینگ می شدم رادیو چون موج نمی داد خرخر می کرد که این خرخر با خاموش شدن موتور کاهش می یافت چون با قطع برق موتور نویز هم از بین می رفت... خوب نکته اینجا است که هنوز این حالت سر جایش هست یعنی هنوز نویز باقی است... احتمال می دهم نویز شمع های سوزنی باشد... هر چند وایرها را فقط با یک لایه شیرینگ پوشاندم که فکر می کنم کافی نباشد اما بیشتر از آن هم وایرها مثل چوب سفت می شوند و نمی شود نصبشان کرد... حالا نمی دانم نظر دوستان چیست...؟

   در خاتمه از جناب استاد زمانی بابت وایرها و جناب استاد عبدالله پور بابت همفکریهایشان سپاسگزاری می کنم... .

   علی آقای طحانی عزیز نوشته اند که...:

    وایر های اصلی نیسان موتور خود به خود ضد اب هستند(تست شده)
با این کار شما دیگه فکر کنم ضد سیل شود
وایر ها 5عدد میباشد :4تا از دلکو به شمع و 1عدد از کوئل به دلکو که که این اخری رنگش مشکی ولی بقیه قرمز میباشد

   بله علی آقا ۵ تا هستند که نمی دانم چرا استاد به من ۴ تایش را داده اند... به امید خدا فردا می پرسم... .

   هدف ضد آب کردن وایرها نبود علی جان... هدف اول کاهش نویز بود که میسر نشد و ظاهرا به این آسانی ها هم نمی شود... هدف دوم عایق کردن وایرها در برابر حرارت بود که خوشبختانه این یکی امکانپذیر است... .

   آقا رضای عزیز نوشته اند که...:

   با سلام خمت فرشيد خان ودوستان عزيز.....بهينه سازي كه روي واير ها انجام داديدخيلي باسليقه وتميز شده است .....

   ممنونم رضا جان شما همیشه لطف دارید دوست عزیز... .

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   با سلام خدمت اقا فرشید در مورد وایرها اگه اجازه بدید منم تجربه خودمو عرض کنم .
حدود یک ماه پیش یک دست وایر برای ماشینم خریدم که امریکایی بود و فروشنده که ادم با سوادی بود گفت این وایر ها اصلی بوده و هولو گرام و بارکد دارد که واقعا این جوری بود بعد وایر راباز کردیم که یک کاتالوگ کوچک راهنمای انگلیسی داخلش بود که اولش نوشته بود وایر 14 رشته ای . ودر اخر کاتالوگ سایتی رو معرفی کرده بود که با وارد کردن بارکد توسط بارکد خوان به ان سایت می شد فهمید که ایا وایر ها اصلی هستند یا نه؟خوب بگذریم منم وایر ها را نصب کردم و واقعا نسبت به وایر قبلی می شد احساس کرد که موتور ماشین نرمتر کار میکند و کمی از لرزش موتور کاسته شد شاید وایر های قبلی کارایی خوبی نداشتندکه من این احساس رو بعد از نصب داشتم. و لی با این وجود به همه دوستان پیشنهاد میکنم که اگه از این وایر ها گیر اوردند استفاده کنند . در نهایت عذر حقیر را بابت طولانی شدن مطلب پذیرا باشید

   اجازه ی ما هم دست شما است اسعد خان... از اینکه تجارب خود را در اختیار ما قرار می دهید بی نهایت سپاسگزاریم... .

   چه وایرهای جالبی... تبریز چنین چیزی پیدا نکردم... عکس دارید از وایرها؟ یا حداقل مارکشان را برایمان بنویسید... .

   آقا هرچه طولانی تر بهتر... بیشتر یاد میگیریم... .

   با سلام خدمت فرشید خان وایر هایی که عرض کردم مارکشون Aouto light است و روی وایر ها هم
Made in usa نوشته شده است که عکساشو با ایمیل خدمتتون فرستادم.
البته کارتن وپلاستیک وایر هارو دور انداختم و نتونستم ازش عکس بگیرم ناگفته نمونه که این وایر ها رو فروشنده از عراق وارد میکنه.

   مخلصیم اسعد خان... دست شما دوست عزیز درد نکند... راستی ورتکس شما هم آماده است و بسیار تمیز و زیبا شده... جناب استاد زمانی هم خیلی ناراحت بودند بابت تاخیر و گفتند اسعد خان حق دارند گلایه کنند... در حال حاضر هم دنبال یک فیلتر هوای خوب برای شما هستند... .

با تشکر - فرشید نیکپوری


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

پرسش و تبادل نظر

درباره : بازدید: 161


 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   باسلام خدمت فرشید خان بچه گلگیر ها مبارکه واقعا که زیبا در اومده بازم مبارکه .
همچنین به استاد زمانی و اهالی تبریز تبریک ما را به خاطر اختصاصی شدن بخش تقویت ماشین تعمیر گاه جنرال برسانید البته با اجازه تون یه گله هم از استاد زمانی داریم اونم اینه که دو ماهه برای یک هواکش اسپورت به من قول دادن اما خبری نیست که نیست حتی جواب تلفن مارو هم نمیده که بگه درست میکنه یا نه تا ما هم بی خیالش بشیم.

   سلام اسعد خان مخلصیم قربان لطف دارید دوست عزیزم... در مورد فیلتر هوا حق با شما است... الان مدتها است که ورتکسی را که استاد برای شما ساخته اند می بینم که افتاده گوشه ی تعمیرگاه... فقط مانده کارهای سنباده کشی و رنگ آمیزی اش... سال گذشته نیز یکی دیگر از دوستان به خاطر فیلتر هوای اسپرت کلی دلخور شدند... .

   اسعد خان باور بفرمایید که علت تاخیر فقط و فقط گرفتاری بیش از حد است شاید باور نکنید اما تلفن را هم به دلیل گرفتاری جواب نمی دهند... خدایی کار کردن روی خودروهای نیمه سنگین خیلی سخت است... .

   کارها به قدری در تعمیرگاه زیاد است که اگر ببینید از جناب استاد دلخور نمی شوید... از طرفی نیروی کار متخصص و ماهر هم همانطور که می دانید وجود ندارد که استاد استخدام کنند و کارها سریعتر راه بیفتند... .

   به امید خدا به زودی بخش تیونینگ فعال می شود و با کمک آقا بهرام کارها سریعتر پیش می روند... .

   استاد خیلی با دقت و حوصله ورتکس پاترول شما را ساخته اند... جالب اینجا است که بدانید ورتکسی که برای پاترول شما ساخته اند همان ورتکس آقا گرگه ی من است چون سال گذشته موقعی که می خواستیم ورتکس آقا گرگه را تغییر بدهیم استاد گفتند ورتکس فابریک را دست نزنید شاید کار درست پیش نرود و حیف است که این ورتکس عالی خراب شود... لذا یک ورتکس دست دوم که اضافه داشتند را برای آقا گرگه ساختیم که رویش ماند و ورتکس درجه یک آقا گرگه قسمت شما دوست عزیز شد... .

   به امید خدا بزودی آماده می شود و برایتان می فرستند... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

اطلاعات جامع در مورد لندرور و پاژن به قلم استاد جواد قهرمانی

درباره : بازدید: 702


 

به نام خدا

(به روز شد)

   سلام دوستان عزیز... .

   امروز هنگام گفتگو با دوست عزیزم آقا جواد که از دوستان پاژن سوار و بسیار با اخلاق و با اطلاعات هستند متوجه شدم که اطلاعات بسیار بسیار مفیدی در زمینه ی انواع لندرور و پاژن را مکتوب کرده اند... .

   با اجازه ی ایشان تصمیم گرفتیم مطالبشان را از طریق این وبلاگ در اختیار سایر علاقمندان نیز قرار بدهیم... .

   لازم به ذکر است که این مطالب قبلا در سایت تخصصی دو دیفرانسیل ها هم درج شده اند... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

 

لندرور چه بود به کجا رسید

بسمه تعالی
دوستان من نمیخوام راجب تاریخچه لندرور بگم چون تقریبا در همه سایتها پیدا پیدا میشه من میخوام راجب تجربیاتم راجب لندرور بگم بهمین خاطر احتمال نقصان هست چون از سایتهای مختلف هم استفاده نکردم فقط و فقط تجربیات خودم

تولید لندرور از سالهای اول ورود به ایران تا سال 62 در شرکت مرتب تولید ومونتاژ میشد اما از سال 62 تا سال 67 شرکت پارس خورو اقدام به تولید لندی کرد تا سال 67 که دوباره شرکت مرتب تولید لندرور را از سر گرفت البته در سال 66 هم تعدادی محدود شرکت مرتب تولید کرد که اکثرا رنگ ابی تیره دارند و تا سال 69 تولید لندرور ادامه داشت تادر سال 70 پاژن متولد شد و تغییراتی به خود دید که خواهم گفت چه تغییراتی و تا اکنون هم تولی پاژن ادامه دارد

مشخصات فنی
لندرور تا سالهای69 در ایران از یک موتور 4 سیلندر خطی که بیشتر برا قدرت بود تا سرعت علتشم دسته شاتون بلند لندرور هست و از یک گیربکس 5 دنده و کمک دار استفاده شده که توانایی زیادی داره و خیلی محکم و کم اصطحلاکه و از دیفرانسیل 10 دنده که باز هم قدرتیه استفاده شده که در کل این مجموعخ بسیار همخوان دست به دست هم داده تا یک ماشین فوق العاده قدرتی با قابلیت های بیابانی فوقالعاده در اختیار راننده باشد.
در لندرور و پاژن های ایرانی 4 نوع موتور استفاده شده است
1.موتورهای قرمز که از سالهای اولیه تا سال 69 استفاده شده است
2.موتورهای نوع دوم همان موتور قرمز هست با اندک تغییرات از جمله 1.استفاده از کاربرات دو سوزنه ایتالیای 2ایجاد گودی در سر پیستون برا ایجاد محفظه احتراق
کوتاهتر بودن شاتون ها برای یکم سرهت بیشتر که بین سالهای 70 تا 77و78 از ان استفاده شده است
3.موتورهای مگا یا همان پاترول موتور خودمون که خیلی حرف برا گفتن دارند وبین سالهای 78 تا 82 از ان استفاده شده است
4.موتورهای هینودا گالوپر که 6 سیلندر بوده و قدرت فوقالعادهای دارند و تقریبا بی نظیر هستن و از سال 82 به بعد بر پاژن استفاده شده است تا اکنون
گیربکس های استفاده شده در پاژن هم 3 نوع میباشد
1.گیربکسهایی که از سریهای اولیه تا سالهای 74 بر روی لندرور و پاژن ها سوار بوده 5 دنده هستند و همخوانی فوق العاده ای با موتور داشته و بسیار قابلیت افرود و بارکشی دارند
2.گیربکسهای هیوندای 6 دنده که در سرعت خوب هستن اما ازنظر قدرت زیاد قابل نیستن و نباید زیاد بهش فشار وارد اوریدو در سالهای بین 74 تا امروز متناوبا استفاده شده است
3.گیربکسهای پاترول که نیازی به معرفی ندارد و بسیار عالی بوده و در سالهاس 78 تا 82 از ان استفاده شده است
دیفرانسیل مورد استفاده لندرور هم 3 نوع است
1.از سالهای اولیه تا 69 از دیفرانسل های 10 دنده که قدرتی هستن استفاده شده است
2 در پاژنهای 70 تا 77 از دیفرانسیل های 11 دنده استفاده شده که یکم سرعت بیشتری دارند استفاده شده است
در بین سالهای 77تا 82 از مخلوط این دو استفاده شده به این صورت که د بعضی 10 دنده و در بعضی 11 دنده که بیشتر از 10 دنده استفاده شده است
3.از سال 85 از دیفرانسیل های موسو استفاده شده است
سیتسم تعلیق پاژن ها
1.فنرهای شمش با کمک فنر های روغنی که از اول تا سالهای 74 استفاده شده
2.فنرهای پارابولیک که در بین سالهای 75 تا 82 با کمک فنر های روغنی استفاده شده است
3.از سال 82 به بعد از سیستم فنر لول برا پاژن استفاده شده است که بسیار نرمیت به این ماشین خشک بخشیده است

***

دوستان همانطور که گفته بودم از سایت های دیگه تا توانم استفاده نخواهم کرد
این عکس لندرور عموم هست که مونتاژخارجه و لندرور های شرکت مرتب کاملا این شکلی هستن بدون کوچکترین تغییراتو تا سال 69 تولید داشتند

  

از سال 75 به اینور پاژن بدین صورت تولید شده

 

   دوستان مجبور به استفاده از یه عکس دیگه شدم
پاژن های تولیدی شرکت پارس خودرو هم بدین شکل میباشند البته یه تیپ دیگه هم دارند که به زودی عکسهایشان را تقدیم می کنم

 

   دوستان اینم از اولین سری پاژن که از 70 شروع میشه تا 74 بدین شکله

 

   دوستان بر سر این ماشین اصیل در ایران انقدر بلا اوردن که هر چقدر بنویسم بازم میتونم تفاوت هارو بگم اگر یاری کنید میخوام یه تاپیک کامل برا لندی بزنم تا هرکس میاید بخواند یک لندی شناس کامل بشود ممنون از همراهی تون عمو ساسان ممنون انشالله یه بار مینویسم

   بهترین سری های پاژن
البته به نظر خودم سری های 70 تا 74 میباشد که بعلت استفاده از شاسی لندی قدیمی که از مقاومت بالایی برخوردار است . و گیربکس لندی که با موتور تقویت شده سانتانا بسیا هم خوانی دارد بسیار خوب و عالی هست در این بین یک سری هست که تا انجا که بنده تحقیق کردم مونتاژ خارج هستن و مدل 71 میباشد واقعا بی نظیره ما خودمون داشتیم بی نظیره و حتی شماره موتور این سری ها با سری قبلی فرق دارد و دقیقا در عقب سیلند قرار دارد و اما زیبا تری به نظر بنده حقیر مدل 64 ابی اسمانی و ساخت شرکت پارس خودرو واقعا زیبا و بی نظیره
تفاوت های بین لندرور های پارس خودرو و مرتب
لندرور های تولیدی شرکت مرتب از سال اول تولید تا سال 69 بدون تغییرات کلی تولید شد اما لندرور های شرکت پارس خودرو در سالهای 62 تا 64 به این صورت که از سقف شیشه دار و شیشه درها بصورت کشویی و در سالهای 65 تا 67 از سقف های کایوچو و یه تیکه و شیشه های یه تیکه (غرد و غبار وارد ماشین میشوند )استفاده شد و در کل چراغهای راهنما و کوچک جلو یکپارچه شده و امپرهو کلیدهای داشبورد و زاپاس بند v شکل در لندرور های شرکت پارس خودرو (معروف به اسپانیا ) استفاده شده است
پاژن
در سال 70 اولین پاژن پا به عرصه ماشین گذاشت و تغییراتی چند را به خود دیده بود تغیرات عمده ای چون کاپوت و قفل کلیدها و کاربرات و گودی پیستون و استفاده شیشه های یه تیکه در جلو نام برد این تغیرات در سال 72 ادامه داشت و با تغییر توردوزی داخلی و استفاده از فایبر گلاس های کرم و همچنین صندلی های سرنشینان جلو ادامه داشت تا در سال 75 از گیربکس 5 دنده برا لندی استفاده شد که چندان ج نداد و در بین سلهای 76 تا 79 از انواه موتور و گیربکس به ویژه موتورهای پاترول و گیربکی های هیوندا و پاترول استفاده شده که تغییرات ظاهری چندانی را به خود ندید
مزایا
1.استفاده از بدنه المینیومی که با پوسیدگی میانه ای ندارد
2. هماهنگی بسیار زیاد بین موتور و گیربکس و دیفر که خودم تجربه دارم
3.استفاده از کمک بسیار عالی و سنگین که توانایی بارکشی فراوانی را به لندرور میدهد
(بنده به شخصه با لندی 4 تن بار رو کشیدم نه یه متر از یه روستا بردم روستای دیگه از کوه و کمر و بار زدن بر روی شاسی خود لندرور 1.5 تن بار به وانت نیم تن زدیم اما اخ نگفت البته از فنر های شمش بسیار محکم لندی هم نباید غافل شد )قابل توجه دوستان این تجربیات رو بنده به علت اینکه کمباین داریم و در صورت نبودن تراکتور از لندرور استفاده میکنیم کسب کردم
4. فضای بسار بزرگ برا سر نشینان و بار
5. زیربندی بسیار مقاوم البته در لندرور های تا سال 74 که بسیار محکم هستند
6.ارتفاع مناسب از زمین و قابلیت های افرودی بسار زیاد
7.موتور بسیار مقاوم و پر قدرت و کم مصرف در موتورهای v6
ایرادات
1. بدنه المینیومی که در تصادفات به سرعت تغییر شکل داده و به سختی درست میشود و رنگ پذیریه دل نشینی ندارد (البته هم کار هر صافکاری نیست با المینیوم کار کند)
2. سر سیلند به کار رفته در لندرور با اینکه بسیار مقاوم است اما اصلا تاب داغ شدن را ندارد و بسیار سریع ترک بر میدارد پس هیچ وقت به مدت طولانی لندی را تخت گاز نرانید
3.زیربندی بسیار ضعیف در پاژنهای مدل 75 به این ور
4.کاربرات های مدل های 70 تا 74 بسیار اذیت کن هستند و اگر میزان نباشد اشکتو در میاره البته خیلی سخت میزان میشه اما اگر بشه اوفففففففف طوفانیه
5.استفاده از شاسی ضعیف د رپاژن های تولیدی 75 به این ور
7. در ها خوب چفت نمیشوند و باد به داخل اتاق نفوذ میکند و سر و صدای داخل کابین زیاد هست
8.استفاده از بخاری کوچک به نسبت اتاق بزرگ لندرور
9.دوستان این مطلب رو مینویسم اما تایید نمیکنم همه میگن پلوس ضعیفی دارند اما در خانواده ای که 40 ساله با لندی سرو کله میزنیم و الان نزدیک 25 لندی در فامیل موجوده من که پلوس بریدن ندیدم
10.(نقل قول از 1352)در مدل 6 سیلندر زیر مدل 86 مشکل بریدن پلوسها کم و بیش توی آفرود های حرفه ای خود نمایی میکرد. جند بار هم با از کار افتادن پلوس خلاص کن های جلو مواجه شدیم.(چند بار)وجود نشت واسکازین از نعلبکی های پلوس عقب هم دیده شده. خودم دو موردشان را با تعویض دیفرانسیل از این مشکل رهانیدم در مدل های 86 به بالا خود شرکت زحمتش را کشیده که انتخاب خوبی هم بوده(موسو)

   در ادامه مطالب به دو مورد دیگر هم اشاره میکنم در خرید لندرور به چه نکاتی باید دقت کنیم
1مهمترین قسمت که در عکس مشخص است ستون عقبی دور شیشه هست که نباید ترک داشته باشد نشان از بد سوار شدن و بد راندن ماشین است
2 قسمت پشتی موتور ترک نداشته باشد که همان نشانه را دارد
3 کف پای راننده پوسیدگی نداشته باشد
3 شاسی لندرور یکم زود پوسیده میشود مراقب باشید
4در بدنه لندرور بجز چند نقطا اصلا از پرچی استفاده نشده فقط و فقط نقطه جوش در صورت مشاهده نشان از تصادفی بودن است

برای کارامد تر کردن لندی چه راههایی وجود دارد
1در لندرور های تا مدل 69 میتوان از کله دفر پاژن که 11 دنده هست استفاده کرد اما برای پازن های جدید میتوان از کله دیفر رنجرور استفاده کرد که موجب میشود از سرعت قابل قبول و صدای موتور کمتر و مصرف کمتر اما در نوع رنجرور یکم قابلیت افرودی ضعیف تر میشود
2نصب کفپوش برای عقب و جلو چون بدنه المینیوم بوده و هیچ عایقی ندارد برا محافظت از سرما
3 در لندرور ها فقط و فقط از تایر های گل جنگی 600.16 استفاده کنید و از استفاده از سایز های 650.16 بپرهیزید چون باعث ایجاد سرو صدا در اتاق میشود


 

با تشکر - جواد قهرمانی

ادامه دارد

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

افتتاح بخش تیونینگ خودرو در تعمیرگاه جنرال

درباره : بازدید: 505


 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   تعمیرگاه جنرال طلایه دار کار تقویت خودروهای دو دیفرانسیل در تبریز است... قبلا جناب استاد زمانی به صورت متفرقه و در میان کارهای تعمیرات خودرو به کارهای تقویت و اسپرت کردن انواع خودروها می پرداختند اما از این به بعد با اختصاص دادن بخشی از تعمیرگاه صرفا به کارهای تقویت و تیونینگ خودرو در نظر دارند تا سر و سامانی به این بخش مهم از کارهای تعمیرگاه بدهند... .

   در همین زمینه از همکاری جدی آقا بهرام گل نیز استفاده خواهند نمود... آقا بهرام مالک همان تویوتای زرد هستند که چند وقت پیش عکسش را تقدیم حضورتان کرده بودم... آقا بهرام تخصص بسیار ویژه ای در بازسازی خودرو داشته و همچنین یکی از جوشکارهای بسیار وارد و ماهر منطقه هستند... .

   با همکاری جناب استاد زمانی و آقا بهرام که افراد فوق العاده متخصص و ماهر و با سلیقه ای هستند به امید خدا می رویم که شاهد حضور خودروهای تقویت شده ی بسیاز زیبا و قدرتمند با هزینه های منصفانه در سطح شهر تبریز و شهرستانهای اطراف باشیم... .

با تشکر - فرشید نیکپوری


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

بچه گلگیر (فلاپ) پهن برای نیسان پاترول - 2

درباره : بازدید: 553


 

به نام خدا

(به روز شد - ۴)

   سلام دوستان عزیز... .

   اگر یادتان باشد مدت طولانی است که درگیر نصب بچه گلگیر پهن برای آقا گرگه هستم... تا اینکه علی آقای طحانی از تهران برایم بچه گلگیر یا همان فلاپ های پهن معروف به پاجرویی را فرستادند... .

   همانطور که در این مطلب نوشته ام مشکل این فلاپها کوتاه بودن قسمتی بود که باید به گلگیر پیچ میشد که بعد از رایزنی با آقا قادر صافکار قرار شد بچه گلگیرها را بفرستیم برای جوش فایبرگلاس تا یک ورق فایبرگلاس به آنها جوش بزنند... اما فایبرگلاس کار گفت که اگر ورق فایبر به این بچه گلگیرها جوش بزنم کج می شوند لذا به هر بچه گلگیر یک نوار پلاستیکی محکم پرچ کرد...:

   آقا اسعد عزیز عکس فلاپ هایی که شما فرستاده بودید نوع فابریک بود که پهن نیستند و همچنین فضای کافی برای پیچ شدن به گلگیر را دارند... .

   زحمت نقاشی بچه گلگیرها هم افتاد گردن آقا رحمان نقاش که قرار شد بتونه کاری کنند و رنگ مرغوب با چسب بزنند تا رنگشان نریزد...:

   هزینه ی نقاشی سفارشی بچه گلگیرها ۶۰ هزار تومان شد... هزینه ی نوارهای پلاستیکی پرچ شده را هنوز نمی دانم... بعد ازاتمام کار خدمت شما عزیزان عرض می کنم... .

   برای نصب بچه گلگیرها پیچ و مهره و واشر فلزی ضد زنگ تهیه کردم همینطور واشرهای لاستیکی دست ساز... به جای نوار لاستیکی فابریک هم نوار لاستیکی به ضخامت ۵ میلیمتر و عرض ۵ سانتیمتر تهیه کردم... .

   پیچ های معمولی زنگ زده و زنگار خود را از طریق سوراخ پیچ به بدنه منتقل می کنند که می خواهم بعد از سوراخ کردن گلگیرها روی سوراخ ها هم ضد زنگ بزنم تا دیگر خیالم از پوسیدگی جمع باشد... .

 

   آقا مهدی عزیز نوشته اند که...:  

   ...4عدد بچه گلگیر دست ساز (سیلیس و فایبرگلاس) مخصوص رینگای 10 و 12 اینچ موجوده، همچنین طاقچه عقب در دومدل CNG و معمولی، و زاپاس بند عقب فابریکی شرکت.
از رو ماشین خودم باز کردم به علت فروش ماشین.
دوستانی که علاقمند با شماره تماس بگیرند و یا ایمیل بزنند:
09123663890
m.naemi@rvsri.ir

   دوست عزیز با تشکر از محبت شما... در صورت امکان از بچه گلگیرها عکس هم بفرستید... ممنونم... .

   آقا رضای عزیز نوشته اند که...:

   ...برادر عزيز اگر به بچه گلگير ها توجه كرده باشيدپرچ ها كمي كج هستند وفكر نكنم بخوبي سر جايش محكم شود...در ضمن يكي از دوستان رادياتور 5لول وپروانه وكلاج پروانه سافاري را مطرح كردند كه بايد عرض كنم در بحث رادياتور صحبت سر جنس رادياتور است كه كدام سريعتر اب را سردتر مي كند وكلاج پروانه وپروانه ذاتا صدا توليد مي كند ...يكي از دستان در راستاي همين صحبت ها اقدام به خريد ونصب كلاج پروانه پيكاپ به قيمت180هزار تومان كرد وبرعكس صداي ماشين بيشتر شد....بايد توجه داشت درماشيني مانند پاترول براي كم كردن صدا بايداز گيربگس سرعتي وسرسيلندر ژاپني[به خاطر صداي زياد سوپاپ ها در نوع ايراني] و هدرز مناسب و....استفاده كرد با تشكر

   توکل بر خدا رضا جان... فردا موقع نصب ببینیم چه می شود... فکر کنم نوار لاستیکی  مشکل پرچ ها را حل کند... .

   همانطور که می دانید موتورهای مگا از موتورهای Z24 بی صدا تر هستند... در زمینه ی کلاچ و کلاچ پروانه حق با شما است من هم فکر نمی کنم تاثیری داشته باشد... تجربه ی دوست شما هم که مدرکی است معتبر... .

   در مورد جعبه دنده باید جعبه دنده ای پیدا کرد که ضرایب دنده های یک الی چهار آن با ضرایب دنده های یک الی چهار فابریک یکی باشد... حتما شنیده اید که برخی دوستان عنوان می کنند که بعد از تعویض جعبه دنده قدرت موتور کم شده است... علت همین یکی نبودن ضرایب است... برخی دوستان هم کلی راضی اند چون اتفاقی جعبه دنده با ضرایب مناسب گیرشان آمده است... .

   ولی در کل من از آن قسمت بریدن میل گاردانش خیلی می ترسم...!

   هدرز در تئوری صدای موتور را زیاد می کند اما در عمل کسی تجربه ای در زمینه ی مینی پاترول ندارد... یکی از دوستان سایت تخصصی دو دیفرانسیل ها نوشته بود که هدرز نصب کرده اما بعدا هیچ صحبتی در باره اش نکرده و به سوالات هم پاسخ نداده اند... لذا من منبع اگزوز بزرگتر را به هدرز دست ساز ترجیح دادم... .

   می گویند یک نرم افزاری هست مشخصات موتور را میدهی مشخصات هدرز را می دهد اما باز می گویند مشکلش اینجا است که لوله با قطرهایی که نرم افزار عنوان می کند گیر نمی آید لذا در نهایت کار درست از آب در نمی آید... .

   البته منبع اگزوز بزرگتر هم برخلاف هدرز صدای موتور را کم و صدای اگزوز را کمی زیادتر می کند... اما در نهایت در حال حاضر مینی پاترول من خیلی بی صداتر از قبل کار می کند... .

   تاثیر هدرز روی مصرف مینی پاترول هم همچنان در پرده ی ابهام قرار دارد و نمی شود گفت مثلا چون هدرز پژو مصرفش را کم یا زیاد کرده پس روی مینی پاترول هم کم یا زیاد می شود چون همانطور که دیدیم منبع اگزوز بزرگتر که می گویند مصرف را زیاد می کند در مورد مینی پاترول مصرف را زیاد نکرد... همچنین عده ای می گویند که فیلتر هوای اسپرت صدای موتور را زیاد می کند که باز روی مینی پاترول صدای موتور را کمتر هم کرده است در حالیکه فروشنده ی فیلتر K&N به من میگفت روی موتور بی ام دبلیو شاسی بلندش لنگه همین فیلتر من را نصب کرده که باعث افزایش صدا شده است... .

***

   خوب بلاخره بعد از کلی انتظار بچه گلگیرها را نصب کردیم... دو هفته منتظر فایبرگلاس کار شدیم... دو هفته هم آقا قادر که صافکار مخصوص آقا گرگه است رفته بودند سفر... .

   نکته ی اول این که نوارهای لاستیکی را که به بچه گلگیرها پرچ کرده بودیم جدا کردیم چون مانع نصب درست بودند و جالبتر اینکه بچه گلگیرها خیلی خوب سر جایشان نشستند و اصلا نیازی به پرچ کردن ورق اضافه ی کمکی نبود...:

   نکته ی دوم اینکه مجبور شدیم از پیچ های تلگرافی استفاده کنیم و پیچ های ضد زنگی که تهیه کرده بودم کوتاه از آب درآمدند در عوض ابتدا با چسب لاتکس درز بین بچه گلگیر و گلگیرها را آب بندی کرده و سپس زیر گلگیرها و درزها و پیچ ها را با اسپری موم پوشاندیم...:

   در ضمن روی پیچ های تلگرافی یک واشر پلاستیکی و یک واشر فلزی نیز سوار کردیم که کمک خوبی شد برای نصب بهتر... به این ترتیب فکر نکنم به این زودی ها بچه گلگیرها باعث ایجاد پوسیدگی در گلگیرها بشوند...:

   محل پیچ شدن بچه گلگیرهای فابریک به گلگیر خیلی پهن است لذا باعث انباشه شدن گل و لای در پشت گلگیر شده و پروسه ی پوسیدگی را تسریع می کنند اما محل پیچ شدن این بچه گلگیرها به گلگیر اندازه ی مناسبی دارد و از انباشته شدن گل و لای اضافه در پشت گلگیر جلوگیری می کند... .

   در خاتمه وظیفه می دانم از آقا قادر صافکار و شاگردش آقا رامین گل که خیلی با اخلاق و با محبت و از همه مهمتر با احساس مسئولیت هستند تشکر ویژه کنم...:

   به امید خدا دیگر این بچه گلگیرها اذیت نکنند و نشکنند و باعث پوسیدگی نشوند... از علی آقای طحانی هم که زحمت فرستادن این بچه گلگیرها را کشیدند مجددا تشکر می کنم... .

   عکس از زیر بچه گلگیرها...:

با تشکر - فرشید نیکپوری

   آقا رضای عزیز نوشته اند که...:

   سلام فرشيد خان مباركه ...اقا گرگه خوشگل تر شده.....

   مخلصیم آقا رضا... شما محبت دارید دوست عزیز... .

   علی آقای طحانی عزیز اطلاع رسانی کرده اند که تعدادی شیب سنج/ارتفاع سنج فابریک پاترول (قابل نصب روی خودروهایی نظیر کاپرا و...) دارند که بسیار تمیزند و به قیمت ۱۲۵ هزار تومان برای فروش گذاشته اند... دوستان عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ایشان ۰۹۳۷۶۹۵۸۷۶۲ تماس بگیرید... .

 

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

پرسش و تبادل نظر... .

درباره : بازدید: 167


 

به نام خدا

(به روز شد - ۸)

   سلام دوستان عزیز... .

   با اجازه ی شما عزیزان نام بخش "پاسخ به سوالات دوستان" را به "پرسش و تبادل نظر" تغییر بدهیم...؟ در ضمن تغییراتی که در نحوه ی نگارش ایجاد کرده ام حسب الامر یکی از دوستان بوده است که پیشنهاداتی جهت بهبود کیفیت نمایش صفحات وبلاگ در نمایشگرهای عریض داده اند که کم کم اجرایشان می کنم... همچنین از محبت آقا مرصاد عزیز نسبت به خودمان تشکر می کنم و اما...

   Admiral عزیز نوشته اند که...:

   جناب نيكپوري دير راهنمائي شما را ديدم
بله شما صحيح ميفرمائيد مگنت ها خيلي بد شده اند همه قطعات برقي را عوض كرديم درست نشد
مگنتش 1 سال گارانتي داشت
به همان مكانيكي كه بسته بود پس دادم و پلاتين خودش را بستم (اما دست مزد را ضرر كردم)
دلكوهاي كامل به لندكروز نميخورد و براي پاترول است.
باز هم از راهنمائي شما ممنون

   Admiral عزیز بله متاسفانه برای حفظ قیمت از کیفیت کم می کنند... در تعمیرگاه جنرال از دلکوهای مگنتی ایرانی با مارک شریف (همان آبی ها) دیگر استفاده نمی کنند و در حال آزمایش و بررسی مارک ASHITA هستند در حالیکه زمانی دلکوهای مگنتی شریف حرف اول را می زد... مگنت های شتاب افزا هم علی رقم وعده ی شرکت سازنده به افزایش کیفیت هنوز عکس گذشته از کیفیت پایینی برخوردار بوده و گارانتی شان هم حذف شده... .

   اگر به امید خدا فرجی شد و دلکوی مگنتی مناسبی پیدا شد در همین وبلاگ خدمت شما عزیزان و بزرگواران اعلام خواهم کرد... .

   جناب استاد زمانی روی تویوتای 2f خودشان از دلکوی مگنتی خودروهای آمریکایی استفاده کرده اند البته با کمی تغییرات... شماره شان 34  60  332   0411 است می توانید از ایشان هم اطلاعات خوبی کسب کنید... .

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   با سلام خدمت دوستان امروز چند عکس از یک وانت نیسان که زیر بار بیش از حد کمر خم کرده بودگرفتم و به ایمیل فرشید خان فرستادم تا تو وبلاگش بذاره و دوستان ببینن و قدرت نیسان رو باور کنن

 

   امید آقای عزیز نوشته اند که...:

   ...خسته نباشی .دیروز اومدم تبریز واسه تهیه رنگ ماشین گرفتم موقع برگشت به همه جا که وسایل پاترول میفروختن سر زدم از اوراق کرفته تا فابریک خوش به حالت که هر چی بخوایی میتونی سه سوت تهیه کنی .منم یه فن 206 با دوتا صندلی 405 گرفتم.ولی برا استارت نتونستم کاری بکنم .آقا فرشید میشه از سیم کشی فن عکس بزاری.راستی یه پاترول دیدم نزدیکیایه اون کارازها خیابونه امام حسین فکر کردم ماله توست خیلی تمیز بود.

   ...از کجا میشه 3و 5 لول رو تشخیص داد؟دیروز تویه تبریز یه تویتا دیدم از اون قدیمیا رادیاتو کولا آورده بود بیرون از کاپوت بدون فن و..... راستی فن دوو رو که نصب کردی فابریک ماشینتو هم دست کاری کردی ؟فن دوو که نصب کردی هر وقت خودت خواستی روشنش میکنی یا زمانی که آمپر بالا بیاد ؟من از نزدیک ندیدم یه توضیحی بدی... .

   مخلص امید آقای گل... آقا حداقل یک تماس تلفنی میگرفتید... .

   امید جان من فن را صرفا برای رادیاتور کولر نصب کرده ام و اصلا دخالتی در کارکرد فن مکانیکی خنک کننده ی موتور ندارد... همانطور که می دانید رادیاتور کولر یک رادیاتور نازکتر است که درست مقابل رادیاتور اصلی نصب شده... منفی فن را از بدنه و مثبتش را از کابل فشار قوی کمپرسور گرفتیم... عکس هم به زودی تقدیم می کنم... .

   آقا این هم عکس... یک رله هم نصب شده سر راه سیم فشار قوی کمپرسور کولر که فن را روشن و خاموش می کند...:

   باز اگر سوالی بود در خدمتم... .

   به صورت فابریک روی تمامی پاترول ها رادیاتور سه لوله ای نصب است... تفاوتشان را که بدون باز کردن رادیاتور نمی شود همینطوری با نگاه کردن رادیاتور نصب شده روی موتور تشخیص داد یا اگر هم راهی دارد من نمی دانم...؟

   نه فن مکانیکی را اصلا دست نزدم... فن برقی رادیاتور کولر هم تقریبا نصف رادیاتور کولر را پوشش می دهد ولی در کل کمک خوبی به کل سیستم کولر است... .

   اگر در زمینه ی استارتر مشکلی دارید بگویید شاید توانستم کمکتان کنم... .

   علی آقای طحانی عزیز نوشته اند که...:

   ما هم برای تقویت ترمز از پوستر رونیز استفاده میکنیم که تفاوت محسوسی دارد

   آقا رضای گل نوشته اند که...:

   با سلام خدمت فرشيد خان......اون پاترولي كه عرض كردم بنزيني بود وجالب اين كه موتور z24را توربو كرده بود و تمام اجزاي موتور سيلندر وسرسيلندر ايراني بود حال نمي دانم الياژ قطعات مو تور تاب اين حرارت دارد يا نه.......در مورد ترمز هم وقتي بوستر خراب مي شود يا نياز به ترمز قوي تر است بيشتر از بوستر تويتا 2fو يا رونيز استفاده مي كنند كه هزينه بوستر رونيز با نصب نزديك250 هزار تومان است .......

   رضا جان مگاموتور تحت لیسانس و نظارت نیسان ساخته شد موتورهای خوبی هستند... هرچند اکثرا می گویند Z24 بهتر از مگاموتور است و هرچند من خودم بین یک جنس ژاپنی و ایرانی ژاپنی را انتخاب می کنم اما تا امروز ندیده ام که پاترولی به دلیل مگاموتور بودنش خراب شده باشد... این پاترولی که فرمودید احتمالا اینترکولر هم داشته... توربوشارژر بدون اینترکولر زیاد جالب نمی شود... .

   در مورد ترمز یکجا خواندم که بوستر پیکاپ نصب کرده بودند و راضی بودند چون بوستر پاترولشان خراب بود... خوب وقتی بوستر ضعیف و خراب را با یک بوستر سالم تعویض کنیم چه پاترولی و چه رونیزی و چه پیکاپی به هر حال راضی خواهیم بود... شما مطمئنید بوستر رونیز یا پیکاپ قوی تر هستند؟

   ...... پاترول هايي كه مگاموتور هستند نه خراب مي شوند ونه ضعيفتر از موتور هاي ژاپني هستند وفقط تفامت در كيفيت و عمر قطعات است مثلا موتور ژاپني پنج سال كار كند موتور مگاسه سال كار مي كند.......بله پاترول كه مي گويم اينتر كولر داشت وبه گفته صاحب ماشين قدرت موتور از 105اسب بخار به بيش از 200اسب بخار افزايش يافته بود........در مورد بوستر هر چقدر اندازه بوستر زياد باشد هنگام ترمز گيري باد بيشتري رابه سيستم ترمز پمپ مي كند واز اين نظر بوستر تويتا2fبهتر است ولي چون وزن كلي پيكاپ با پاترول تقريبا برابر است واز طرفي بوستر اكبند پاترول هم پيدا نمي شود بوستر پيكاپ گزينه مناسبي مي تواند باشد....

 

   آقا رضای عزیز مجددا نوشته اند که...:

   .......بريدن گاردان درپاترول به خاطر جوشكاري غير اصولي و يا تاب داشتن گاردان اتفاق مي افتد و ممكن است در هزار تا يكي گاردان ببردوكساني كه زنجير مي بندند فقط براي محكم كاري است...در مورد هدرز هم عرض كنم كه عكس هاي هدرز پاترول توربويي را در تي تي ديدم كه در گردهمايي در تهران ودر همين اواخر گرفته شده بود را ديدم وخيلي به دلم نشست وطرحش خيلي جالب بود نمي دانم كه ديده ايد يا نه .......يك بار هم يكي از دوستان كه پاترولي شش سيلندر دارند تعريف مي كرد كه ماشين را برده بودم براي تعويض منبع اگزوز در يكي از اگزوز سازي هاي خيابان 42متري كه پاترولي را ديدم كه 2عدد منبع نصب كرده بودند به طوري كه از گلويي دو لوله جدا براي هر منبع انتخاب شده بود ومنبع ها هم به صورت پشت سر هم نصب شده بود و لوله ها بعد از عبور از منبع ها به يك سر اگزوز دوتايي نصب شده بودووقتي يارو گاز مي داد ماشين صداي موتور هزار مي داد وبه گفته صاحب ماشين شتاب بصورت چشم گيري افزايش يافته بود..........در مورد نرم افزار هم عرض كنم نرم افزارهاي زيادي در باب تيونينگ وجود دارد كه خروجي ان ها را در ايران نمي توان بوجود اورد .......

   مخلص آقا رضای گل هم هستیم... والله رضا جان کمبود دنده ی پنجم را در جاده به خوبی احساس می کنم... اما گاهی اوقات که در سرعتهای ۱۲۰ الی ۱۳۰ ترمزهای ناگهانی میگیرم با خودم می گویم اگر ماشین پنج دنده بود و الان سرعتم مثلا ۱۵۰ یا ۱۶۰ بود آیا میشد کنترلش کرد...؟ باید یک فکری هم برای بهینه سازی سیستم ترمز کرد... البته من کلا فرد محافظه کاری هستم و زیادی سخت می گیرم... .

   نه والله رضا جان عکسهایش را ندیده ام... موتورش بنزینی بود یا دیزل؟ ایکاش در مورد نحوه ی ساخت هدرزش هم اطلاع رسانی می کرد... .

   دوتا منبع برای شش سیلندر جالب می شود... احتمالا برای هر سه سیلندر یک اگزوز مجزا نصب کرده بوده ولی اینکه منابع را پشت سر هم نصب کرده عجیب است چون این یعنی گازهای خروجی سه تا از سیلندرها زودتر از سه تای دیگر به منبع می رسند و احتمالا تراکم در سه سیلندر با سه سیلندر دیگر متفاوت باشد... بهتر بود منابع را کنار هم نصب می کرد و طول لوله ها را هم یکسان برمیداشت... .

   در مورد نرم افزارها هم متاسفانه حق با شما است دوست عزیز... .

   آقا رضای گل مطالب جالبی به قرار زیر نوشته اند...:

   با سلام خدمت فرشيد خان ودوستان عزيز........دوستاني كه گيربكس شش دنده نصب كردند درست زير گاردان زنجيري را با پيچ به شاسي وصل كردند كه در صورت بريدن گاردان ماشين چپ نشود در ضمن گاردان پاترول كوتاه است وفكر نكنم موجب چپ شدن ماشين شود اما كار از محكم كاري عيب نمي كند.......در مورد هدرز هم من قبل از اين كه منبع پاترول شش سيلندر را نصب كنم گشتي در بازار زدم كه تنها نمونه موجود منبع اسپرت ماكسيما بود به قيمت 200هزار تومان كه فروشنده مي گفت كه شتاب خودرو تا20 برابر زياد ميشود ولي وقتي به داخلش نگاه مي كني تعداد صفحاتش از منبع اگزوز پاترول بيشتر است حالا نمي دانم اين 20درصد را از كجا اورده بود....در مورد نرم افزار هم يكي از دوستان خوره كامپيوتر به من پيشنهاد داد و من هم اطلاعات موتور را به نرم افزار دادم قطر لوله اي كه داد مربوطبه هايلوكس مدل جديد بود كه من هم در بررسي مدل لوله اگزوز هايلوكس متوجه شدم نوع خم هايش زمين تا اسمان با پاترول فرق دارد........

   رضا جان صحبت زنجیر را که کردید من بیشتر از قبل هم ترسیدم... اصلا حس خوبی نسبت به بریدن گاردان ندارم... .

   تا آنجا که من شنیده ام منابع اسپرت را دوستان به خاطر صدای بلندترشان استفاده می کنند... صدای بلندتر هم احتمالا باید به خاطر خروج راحت تر گازهای خروجی باشد؟ خوب نتیجتا اگر گازها بهتر خارج شوند شتاب هم افزایش می یابد اما ۲۰٪ کمی اغراق آمیز به نظر می رسد... من باشم و بخواهم الله بختکی یک نظری بدهم می گویم ۵٪... .

   در مورد هدرز یک کار علمی و مهندسی دقیق و درست لازم است که متاسفانه از امکانات ما تا حدی خارج است... هرچند هدف از نصب هدرز خروج بهتر دود است که با نصب منبع بزرگتر بدون خطر کردن (ریسک) تا حد زیادی به این هدف رسیده ایم... .

   اما نکته ی بسیار جالب اینجا است که منیفولد دود موتور Z24 طراحی فوق العاده ای دارد و خیلی خیلی شبیه هدرز است... .

   نتیجه ی نرم افزار هم که فرمودید خیلی جالب است... از یک طرف فکر می کنم شاید جوابش درست بوده؟ از یک طرف هم فکر می کنم شاید چون کم آورده نزدیک ترین جواب به جواب درست را ارائه کرده؟

   آقا اسعد عزیز نوشته اند که...:

   با سلام و با تشکر از همه دوستانی که در مورد فن برقی اطلاعات مفیدی ارایه دادند من مدتی درفکر فن برقی برای ماشینم بودم اما از هرکسی که مشاوره می گرفتم می گفتن که همین سیستم فابریک خودش از فن برقی خیلی بهتره و منم بی خیال فن برقی شدم . در ضمن از فرشید خان خواهش داریم که در مورد نحوه نصب شیب سنج روی سالارش برامون کمی توضیح بده؟... .

   مخلصیم اسعد خان... بله من هم همین سیستم مکانیکی فعلی را به فن برقی با سنسور ۲۰۶ و فن ۴۰۵ ترجیح می دهم چون اولا جوابگو نیستند و دوم اینکه فکر نمی کنم فن مکانیکی تاثیر زیادی روی صدای موتور داشته باشد... .

   اما از طرفی استفاده از ترموستات دیجیتال صنعتی به جای حسگر دمای سایر خودروها و همچنین رادیاتور بنز ۹۱۱ که علی آقای طحانی نوشته اند (هرچند خیلی بزرگ است) فکرم را مشغول کرده است... احتمالا بشود یک کارهایی کرد که جواب بدهد... .

   در مورد شیب سنج اگر فابریک نیسان سافاری را بخرید جای پیچ هایش را می توانید در نیسان پاترول با لمس کردن دو طرف آینه ی دید عقب زیر تودوزی پیدا کنید... با علی آقای طحانی به شماره ی ۸۷۶۲  ۶۹۵  ۰۹۳۷ تماس بگیرید با قیمت مناسبتری شیب سنج را برایتان تهیه می کنند... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

  


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

صدای موتور نیسان پاترول

درباره : بازدید: 455


 

به نام خدا

(به روز شد-۱)

   سلام دوستان عزیز... .

   همانطور که بیشتر شما عزیزان می دانید مینی پاترول سه مشکل عمده دارد...:

   ۱- خشکی سیستم تعلیق

   ۲- صدای زیاد موتور

   ۳- شتاب کم

   مورد اول یعنی خشکی سیستم تعلیق با راهکارهای زیر تا حد بسیار زیادی حل می شود...:

   ۱-۱ - استفاده از فنر شمش پارابولیک البته به شرطی که قدیمی های مرغوبش را پیدا کنید چون جدیدیها به درد نمی خورند... .

   ۱-۲ - کمک فنر گازی... سه جداره برای فنر شمش معمولی و دو جداره برای فنر شمش پارابولیک... .

   ۱-۳ - استفاده از کیت افزایش ارتفاع تا حد ۵ سانتیمتر که تاثیر فوق العاده ای در نرمیت مینی پاترول دارد... .

   اما برویم سر اصل مطلب یعنی صدای زیاد موتور مینی پاترول... .

   تقریبا می شود گفت تمامی اهل فن تا صحبت از صدای زیاد موتور مینی پاترول می شود علت را فن مکانیکی موتورش بیان می کنند... .

   در تبریز دوستان و آشنایانی دارم که فن مینی پاترولشان را برقی کرده اند... بدون توجه به این موضوع که فن برقی روی مینی پاترول درست و حسابی جواب نمی دهد می پردازیم به مسئله ی صدای موتور... .

   این دوستان ادعا می کنند که صدای موتور مینی پاترولشان بسیار کم شده است... حتی به خاطر دارم که یکی از دوستان در حالی که موتور مینی پاترولش مثل شیر ژیان نعره می کشید می گفت : ببین... صداش خیلی کمه میگه زززززززز...!

   خوب مینی پاترول من هنوز فن مکانیکی دارد اما با این حال صدای موتورش بسیار بسیار کمتر از مینی پاترولهایی با فن برقی است... اما علت چیست؟

   طبق تجاربی که در این مدت داشتم متوجه شدم که علت غرش موتور پاترول را در سه مورد باید جستوجو کرد...:

   ۱- احتراق ناقص مخلوط سوخت و هوا در محفظه ی احتراق... .

   ۲- مقاومت زیاد فیلتر هوای فابریک در برابر مکش هوای موتور... .

   ۳- فن مکانیکی... .

   مورد اول با تقویت قدرت جرقه ی شمع ها حل می شود...:

   دلکوی مگنتی... حذف مقاومت کویل... وایرهای آمریکایی دو سیمه... شمع های سوزنی جدید... تثبیت کننده ی ولتاژ...و... که قبلا به تفصیل صحبت شده... .

   مورد دوم را می شود با نصب فیلتر هوای اسپرت کاملا حل کرد... تعداد زیادی از دوستان حتی فروشندگان فیلتر بر این باورند که فیلتر هوای اسپرت باعث افزایش صدای موتور می شود... من در مورد سایر خودروها اطلاعی ندارم اما روی پراید و مینی پاترول کاربراتوری من اوضاع کاملا متفاوت است و صدای موتور بعد از نصب فیلتر هوای اسپرت بسیار کاهش یافته... .

   همچنین قبلا که از فیلترهای گمانم و چینی استفاده می کردم مصرف بنزین داخل شهرم زیاد بود اما بعد از نصب فیلتر هوای K&N کاهش مصرف داخل شهر نیز به شدت محسوس است... .

   با راهکارهای فوق شتاب مینی پاترول نیز به حد قابل قبولی می رسد که باز قبلا مفصل صحبت کرده ایم... اما مورد سوم یعنی فن برقی... .

   به گفته ها و شنفته ها اعتماد نکنید من اینجا با ظن قاطع به شما عزیزان و سروران گرامی اطمینان خاطر می دهم که فن برقی روی خودروهایی مانند تویوتا و نیسان پاترول به طور کامل و در همه ی شرایط جوابگو نخواهد بود... .

   من فن برقی خودروهایی مانند ون کاروان سایپا که موتورشان همان موتور Z24 است را بررسی کردم و از دوستان اهل فن پرس و جو کردم و متوجه شدم که روی نیسان پاترول جوابگو نیستند... حالا علت چیست هنوز نمی دانم... .

   تنها یک راه وجود دارد که ممکن است جوابگو باشد و آنهم استفاده از ترموستات دیجیتال صنعتی است که شامل مجموعه مونیتورینگ دما و کنترل 2 مرحله ای دما می باشد... با این سیستم شما علاوه بر دیدن لحظه به لحظه ی دمای آب ... با دقت بالا می توانید در 2 دما به انتخاب خود 2 پالس مختلف برای راه اندازی فن (خصوصا فن های 2 سرعته) داشته باشید... .

   فن برقی برای نیسان پاترول

   مطلب فوق را یکی از دوستان و اساتید که متاسفانه نامشان را فراموش کرده ام به من آموخته اند که قبلا با شرح کامل خدمت شما عزیزان تقدیم کرده ام... .

   من فکر می کنم با استفاده از این ترموستات ها می شود به عنوان مثال در تابستان دور کند فن را روی دمای ۷۶ تنظیم کرد تا دور کند مدام فعال باشد و وقتی دما تا حدی (باید آزمایش کرد) بالاتر رفت دور تند فن فعال شود... شاید با این روش فن برقی در دماهای گرم هوا و همچنین سربالایی و آفرود جوابگو باشد... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

   علی آقای طحانی عزیز نوشته اند که...:

   رادیاتور ۵ لول توی بازار موجود است

ولی من برای این که صدای پروانه رو حذف کنید از پروانه و کلاچ پروانه سافاری استفاده میکنم به دو دلیل
1-قردت بیشتر مکش
2-صدای کمتر یعنی صدای که پاترول میدهد رو اصلا نمیده

شما اگه رادیاتور 5لول ببندی یا پروانه ی سافاری میتونید دور پروانه رو بردارید اونوقت کار درست و حسابی از اب در میاد

   علی آقا از توضیحات شما بسیار ممنونم... آیا شما خودتان این روش را امتحان کرده اید؟ تفاوت پروانه و کلاچ پروانه ی سافاری با نیسان پاترود در چیست؟ اگر عکس هم داشته باشید ممنون می شویم... .

   آقا رضای عزیز در این باره نوشته اند که...:

   با سلام خدمت فرشيدخان ودوستان عزيز ....اميدوارم نماز و روزه هايتان مقبول درگاه حق تعالي قرار گيرد....ابتدا تشكر مي كنم از مطالب ارزنده اي كه در اختيار سالار سواران قرار مي دهيد....در مورد فن برقي بايد عرض كنم كه من هم يك مورد ون كاروان پيدا كردم واز رانندش سوالاتي پرسيدم ايشان عرض كردند كه وقتي در سربالايي كمي به ماشين فشار مي اوري امپر تا وسط بالاميايد واين در پاترول يعني فاجعه به تمام معنا.....واگر شما هم توجه كرده باشيد رادياتور ون كوچكتر از پاترول است وباتوجه به گيربكس شش دنده ون كاروان به موتور فشار كمتري ميايد ......به نظر من اگر كسي خواهان نصب اصولي فن برقي برروي پاترول است ابتدا بايد رسوبات سيلندر ماشين را تميز كرد اگر وضع خيلي بحراني بود اقدام به تعويض سيلندر كند در گام دوم استفاده از رادياتور الومنيومي است كه من رادياتور نيسان زامياد ديزلي را پيشنهاد مي كنم وباز كردن رادياتور كولر است كه بادمستقيم به رادياتور بزند و قدم سوم استفاده از فن مناسب است كه من براي جلوي رادياتور دوعد فن پژو 405وبراي داخل يك بزرگ كه در ابزار فروشي هاي ميدان قونقا موجود مي باشد استفاده كرد تا بتوان نتيجه گرفت...با تشكر

   مخلصیم آقا رضا... تشکر بابت تجارب خوبی که در اختیار ما قرار دادید... راستی فن تندر۹۰ هم اگر اصلی اش را پیدا کنید از فن پژو ۴۰۵ قوی تر است... همینطور عرض کنم خدمت شما عزیزان و بزرگواران که رادیاتور نیسان پاترول در دو نوع ۳ و ۵ کاناله موجود است که نوع ۵ کاناله آب را سریعتر خنک می کند اما روی همه ی نیسان پاترول ها نمونه ی ۳ کاناله نصب است... .

 آقا رضای عزیز مجددا نوشته اند که...:

...رادياتور5و3كاناله پاترول از جنس برنج هستند و بهتر است كه از رادياتور الومينيومي استفاده كرد ودر بازار رادياتور الومينيومي براي پاترول وجود نداردوبايد جايي سفارش بدي بسازند يا از رادياتور نيسان ديزلي استفاده كني...

بله رضا جان برنجی هستند و آلومینیوم گرما را بهتر منتقل می کند... این بحث فن برقی کم کم دارد به یک جاهایی می رسد... .

دیزل عزیز نوشته اند که...:

ما همه ی این کارها رو که شما میگین طی کردی برای خنک کردن موتور دیزل. چون موتور دیزل گرمتر از بنزینی است-
ما از فن برقی میتوبیشی ال300 استفاده کردیم که 4تا فن شد-دوتا فن داخل و دوتا فن بیرون رادیتور که جوابگوی موتور بدون تورزبو بود ولی برای موتور های توربو فن مکانیکی با دور پروانه رو بستیم-
حالا اگر شما میخواهین فن مکانیکی رو کامل حذف کنید باید چندتا کار انجام دهین
1-بستن 4تا فن همراه با رله و کلید داخل اطاق(رله جنس خوب باشد چون دور فن ها بالا است و برق زیاد میگیرد زود به زود خراب میشود)
2-عوض کردن ترموستات با ترموستات کم درجه
3-تمیزکردن رادیاتور
4-بازکردن لوله هوای گرم به ورودی موتور
5-و...

ما رادیاتور نیسان سافاری هم بستیم

ولی به دلیل اختلاف اندازه یکمی برش کاری لازم داشت

رادیاتور بنز 911 هم بستیم که اینقدر خنک میکرد که باید فکر برای گرم کردنش میکدیم:))

علی جان با تشکر از توضیحات مفید شما، لطفا در مورد رادیاتور بنز ۹۱۱ بیشتر توضیح بدهید که چرا بیش از حد خنک می کرد؟

 


برچسب ها : ,

نوشته شده در: پنجشنبه 16 شهريور 1391 ساعت: 22:39 توسط فرشید نیکپوری |

اخرین مطالب ارسالی

مطالب پربازدید

مطالب تصادفی

صفحات وبلاگ

صفحه قبل صفحه بعد

عضویت سریع

اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
کد امنیتی : *

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از جدیدترین مطالب با خبر شوید. ( برای عضویت ایمیل خود را وارد نمایید )

جعبه پیام




امکانات

پشتیبانی